minie96

Alla inlägg under september 2010

Av minie96 - 25 september 2010 22:22

Hej!
Nu är vi hemma igen från bokmässan :). Det va kul fast väldigt jobbigt.

Såg Caroline af Ugglas där.
Imorgon har jag ingen aning om vad som händer :). Jag skulle gärna vilja se filmen 'I rymden finns inga känslor', så får väl se om det är någon som vill se den med mig ;).
  
Skulle vilja säga till er som har tänkt att komementera min blogg eller fråga mig något: Skriv era namn. Om ni inte vågar skriva era namn visar det ju att ni inte vågar stå för det ni säger. Så skriv ditt namn! :)

Har också läst en jättebra bok nu :). Den heter "Tänk om det där är jag" och är skriven av Johanna Lindbäck. Den handlar om en tjej, Agnes, som flyttar med sin familj från Stockholm till Umeå. När de flyttar bestämmer hon sig för en sak. Denna gången ska det bli annorlunda. Hon ska inte vara 'tjejen som ingen lägger mäske till'. Hon har 5 Regler som hon ska försöka följa för att klara av det:

1. Var normal.

2. Ha normala kläder & normalt smink.

3. Var inte speciell och jobbig och överduktig och frånstötande pluggig.

4. Var öppen och utåtriktad.

5. Gör rätt denna gången.

Boken är jättebra, jag tycker verkligen ni ska läsa den.

  

Johanna Lindbäck har skrivit 2 böcker till, en som heter 'En lite chock' och en som heter 'Min typ brorsa'. Jag har bara läst 'Min typ brorsa', men den är verkligen jättebra den med :).

Av minie96 - 18 september 2010 20:41

Hej!
Usch vilket höstväder det är! Regn, regn, och lite mera regn. Usch, det är bara deprimerande ju. Men det är såna dagar man ska sitta inne, invirad i en filt och kolla på tv hela dagen :3 Det är iallfall vad jag har gjort :).

Denna helgen händer inte mycket alls. Var med en kompis idag, och imorn måsta jag plugga SO, prov på tisdag. Får se hur det går...

  

[ Jag längtar till vintern, så mycket mysigare än hösten ]

Men nästa helg blir det iaf Göteborg och bokmässan! :D Samt träffa kusinerna :). Det blir kul :D
Helgen efter det åker jag till Öland på skördefest, det kan med bli mysigt :). Får se om det blir några fina höstbilder från det kanske senare ;). 

Av minie96 - 13 september 2010 21:30

      Hej!
Usch, idag har vart en tråkig dag. Först började vi dagen med att ha friidrott i ÖSREGN. Efter det var man ganska gemonblöt och helt slut.

Sen hade vi massa andra lektioner och slutade inte dagen förren halv 4. Det är min längsta dag och den var riktigt jobbig idag.

Nu på kvällen har jag suttit säkert 3 timmar med läxor, och förberett en muntlig presentation och ett tal jag ska ha imorgon. Det var lite småjobbigt det med.



[bilden är från öland]

Nu i idrotten har vi pratat ganska mycket betyg med. Och jag är inte jättebra i idrott, men jag försöker endå sikta på iallafall ett VG. Men en sak i idrott jag verkligen HATAR, mest för att jag är så dålig på det, är att springa. Nästa vecka har vi skoljogg, det vill säga att hela skolan är ute och springer. Då kan man välja om man vill springa långa (8km) eller korta (4km). Jag har aldrig klarat mer än 4 km och det är därför ganska självklart att jag ska välja den korta. Men nu har vi blivit väl informerade om  att om man ska satsa på mer än ett G i idrott, så MÅSTE man springa långa. Det tycker jag är HELT FEL. Ett betyg i ett ämne kan inte falla på ett enda moment.

/Mini

Av minie96 - 9 september 2010 21:25

Crushcrushcrush - Paramore
Grymt bra låt! :D

Av minie96 - 9 september 2010 15:16

Hej! :)
Nu var det ett tag sen jag bloggade igen ;)
Det händer inte så mycket ovanligt, nu när skolan har börjat ;) I lördags höll jag och min kompis J i en fest hemma hos henne. Den blev lyckad, jag tror att de flesta hade kul iallafall ;)
Egentligen var det hon som hade fyllt år, men jag fick 2 presenter, jag med ;) I ett var det en tröja, ett lila nagellack och ett svart grafitti-nagellack. I det andra var det 2 ansiktsmasker :).
tack så mycket till alla för att ni kom och tack för presenterna med ;).

   Såhär blev mina naglar ;D
På fredag ska jag till UNF, det ska vara någon slags drinkblandarkurs tror jag, får se hur det blir. Men innan det ska jag hinna med att åka ner till en valstuga och ställa lite frågor (läxa), och dansa Street. Vi har fått en ny lärare, och hon verkar vara bra :). Det är andra gången så lite svårt att säga än ;).

Av minie96 - 1 september 2010 18:36

Hejsan! Här kommer lite bilder! :3     En häst som kom fram när jag ville ta kort ;)   Vacker allé tkr jag :)   Blomma och sjön :3   Hjärtanformade stenar jag hittade i Grekland :D

Blåklocka :D
Kommentera gärna vad ni tycker :D <3  

Presentation

Hejsan! Jag är en glad tjej på 15 år som gillar att ta kort, spela trummor och att dansa. Det kommer därför bli ganska många bilder i min blogg. Hoppas ni kommer tycka om den! :)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta kollar du min blogg? :)
 1 gång om dagen
 Varannan dag
 En gång i veckan
 Ett par gånger i veckan
 En gång i månaden
 Ett par gånger i månaden

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Undrar du över något? :)


Ovido - Quiz & Flashcards